ЕНЦИКЛОПЕДІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Пошук
у тексті
статей
логіка:
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я  
Гасла
(пошук у заголовках)
логіка:

АРЕНДТ ХАННА

  Бібліографічне посилання: Кара-Мурза А.А. АРЕНДТ Ханна [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 1: А-В / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2003. - 688 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Arendt_K (останній перегляд: 16.02.2019)
Енциклопедія історії України ( Т. 1: А-В ) в електронній біблотеці

АРЕНДТ ХАННА

АРЕНДТ (Arendt) Ханна (14.10. 1906–04.12.1975) – нім.-амер. по- літолог, філософ, наук. розробки якої широко використовуються, зокрема й укр. науковцями, при аналізі соціальної історії 20 ст. Н. в м. Лінден, поблизу Ганновера. Учениця К.Ясперса, М.Гайдеґґера, Е.Гуссерля. Здобула освіту з класичної філології та теології в ун-тах Кенігсберга (нині м. Калінінград, РФ), Берліна та Марбурга. Докторську дис. про поняття любові у вченні християн. теолога Августина Блаженного захистила в Гейдельберзі 1928 (під кер-вом К.Ясперса). 1933 після приходу в Німеччині до влади нацистів емігрувала до Франції. Від 1940 – в США, де співпрацювала в кількох міжнар. єврейс. орг-ціях. 1946–49 – гол. ред. вид-ва "Shoken Books". Від 1963 – проф. Чиказького ун-ту. Од 1967 – проф. Нової шк. соціальних досліджень (Нью-Йорк). Викладала в ун-ті Берклі (Каліфорнія), Принстонському та Колумбійському ун-тах. Почесний д-р багатьох ун-тів, лауреат премій в галузі соціальних наук Німеччини, США, Данії. З точки зору А., небезпека для світ. цивілізації у наш час має не лише зовн. походження – від природних катаклізмів або "зовнішнього варварства". Сьогодні цивілізація може породжувати варварство з самої себе. Найрадикальнішою його формою є феномен Тоталітаризм. Цій проблемі присвячена кн. А. "Витоки тоталітаризму" ("The Origins of Totalitarianism", 1951), завдяки якій вона стала всесвітньо відомою як політ. філософ.

У пізній кн. "Життя свідомості" (1971), яка є продовженням праці "Становище людини" ("The Human Condition", 1958), А. розглядає проблеми співвідношення мислення, судження та волі. Воля трактується нею як імпульс до здійснення певних цілей у дії; вольова дія пов'язана зі свободою волі, самовизначенням особистості та відповідальністю за все буття; воля не раціональна, а імперативна.

П. у м. Нью-Йорк.

дата публікації: 2003 р.

Праці:
  1. Становище людини. Львів, 1999
  2. Джерела тоталітаризму. К., 2002
  3. Між минулим і майбутнім. К., 2002.
Література:
  1. Gesprache mit H. Arendt. Munchen, 1976
  2. Habermas J. Philosophisch-politische Profile. Frankfurt am Main, 1981
  3. Barley D. H.Arendt. Munchen, 1990.

Посилання:
  • ТОТАЛІТАРИЗМ

  • Пов'язані терміни:
  • ФАШИЗМ
  • КУЛЬТУРА В РОЗМАЇТОСТІ ПОНЯТЬ, ЯВИЩ І СХЕМ ПОСТУПУ
  • МАСОВОГО СУСПІЛЬСТВА ТЕОРІЇ В СУСПІЛЬНИХ НАУКАХ
  • МІФ ІСТОРИЧНИЙ
  • НАЦИЗМ
  • ТОТАЛІТАРИЗМ
  • ТРАДИЦІЯ ІСТОРИЧНА


  • (тексти та зображення доступні на умовах ліцензії Creative Commons
    із зазначенням авторства — розповсюдження на тих самих умовах)