ЕНЦИКЛОПЕДІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Пошук
у тексті
статей
логіка:
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я  
Том (Україна - Українці) Кн. 1
Гасла
(пошук у заголовках)
логіка:

ГАЛЕРА

  Бібліографічне посилання: Черкас Б.В. ГАЛЕРА [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 2: Г-Д / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2004. - 688 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Galera (останній перегляд: 18.07.2019)
Енциклопедія історії України ( Т. 2: Г-Д ) в електронній біблотеці

ГАЛЕРА

ГАЛЕРА – гребне, вузьке, низькобортне швидкісне судно з одним рядом весел і 1–3 вітрильними мачтами. Вперше збудована в 7 ст. Розміри Г. були різні, найбільші Г. мали по 30–50 весел і довжину понад 30 м, екіпаж складався з 160–200 осіб, більшість з яких – гребці-невільники (вони сиділи, приковані ланцюгами до гребних лавок). На кожне весло було по 3 гребці. Швидкість Г. досягала 7–8 вузлів (13–15 км/год). Г. оснащували різноманітною метальною артилерією (балістами, катапультами), а наприкінці 14 ст. – гарматами, що розміщувалися на носі та кормі судна. Г. була на озброєнні флотів Візант. імперії (див. Візантія), Генуезької та Венеціанської республік (8–15 ст.), Османської імперії (серед. 15 – поч. 19 ст.) і Російської імперії (кін. 17 – поч. 19 ст.). Трофейні (турец.) Г. використовувалися укр. козацтвом у мор. походах. Із розвитком парусного флоту Г. втратила своє значення й була знята з озброєння на поч. 19 ст.

дата публікації: 2004 р.

Посилання:
  • БАЛІСТА
  • КОЗАЦТВО УКРАЇНСЬКЕ
  • ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ
  • РОСІЙСЬКА ІМПЕРІЯ
  • ВІЗАНТІЯ

  • Пов'язані терміни:
  • КАТОРГА, КАТОРЖНІ РОБОТИ
  • КАТОРГА, ВЕСЕЛЬНО-ВІТРИЛЬНЕ СУДНО
  • КАТОРЖНИЙ РОМАН
  • КІНБУРН
  • ОЧАКІВ
  • РАБСТВО В УКРАЇНІ


  • (тексти та зображення доступні на умовах ліцензії Creative Commons
    із зазначенням авторства — розповсюдження на тих самих умовах)