ЕНЦИКЛОПЕДІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Пошук
у тексті
статей
логіка:
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я  
Гасла
(пошук у заголовках)
логіка:

КІВШЕНКО ОЛЕКСІЙ ДАНИЛОВИЧ

  Бібліографічне посилання: Лазанська Т.І. КІВШЕНКО Олексій Данилович [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 4: Ка-Ком / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2007. - 528 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Kivshenko_O (останній перегляд: 18.02.2019)
Енциклопедія історії України ( Т. 4: Ка-Ком ) в електронній біблотеці

КІВШЕНКО ОЛЕКСІЙ ДАНИЛОВИЧ

КІВШЕНКО Олексій Данилович (23(11).03.1851–02.10.1895) – художник-баталіст, майстер побутового жанру. Акад. петерб. Академії мист-в (1884). Н. у Веньовському пов. Тульської губ. в родині кріпака графа Шереметьєва. Живопису навч. у Рисувальній шк. Т-ва заохочення художеств у Санкт-Петербурзі, в Артілі художника під кер-вом І.Крамського, петерб. Акад. мист-в (1867–77). Одночасно служив писарем в Адміралтействі, давав приватні уроки, співпрацював у журналах. Під час навчання створив кілька картин з нар. побуту, зокрема з життя укр. народу, ідея яких з'явилася після поїздки наприкінці 1870-х рр. в Україну, звідки походив рід Ківшенків ("Злодій", "Єврейське весілля", "Хлопчик зі змієм", "Погорільці", "Діти, які несуть обід у поле женцям", "Сплав лісу по ріці"). Жанрова картина "Переправа на поромі" (1877) була відзначена Т-вом заохочення художеств. Епохальною для творчості К. стала робота "Військова рада у Філях" (1880), над якою художник працював кілька років. Одночасно написав ще 8 полотен і 30 акварелей на істор. теми. Серед них: акварель "Переяславська рада" – перше мистецьке зображення цієї події, акварель "Володимир Мономах" (обидві – 1880) та ін. На поч. 1880-х рр. удосконалював свою майстерність за кордоном, де написав кілька полотен на істор. сюжети (залишилися незакінченими), пейзажні й жанрові картини ("Околиці Мюнхена", "У католицькій церкві", "В морі", "Повернення рибалки" та ін.). Після повернення на батьківщину намалював такі картини, як: "З'їзд на ярмарок в Малоросії", "Рибалки", "Майська ніч", "Ганна" (усі – 1882), "Вечір в українському селі", "Тарас Бульба з синами" (обидві – 1883) та ін. Від 1883 на замовлення царського уряду працював над серією полотен, присвячених російсько-турецькій війні 1877–1878, які стали видатним досягненням у батальному живописі. Від 1893 керував майстернею батального живопису в Акад. мист-в, був головою Петерб. т-ва художників (1892–94).

П. у м. Гейдельберг (Німеччина), похований у С.-Петербурзі.

дата публікації: 2007 р.

Література:
  1. Русское искусство: Очерки о жизни и творчестве художников, т. 2. М., 1971
  2. Белічко Ю.В. Маловідомі сторінки творчості Олексія Ківшенка. В кн.: Українське мистецтво у міжнародних зв'язках. К., 1983
  3. Русские художники ХVIII–XX веков. Днепропетровск, 1996.

Посилання:
  • КРАМСЬКОЙ ІВАН МИКОЛАЙОВИЧ
  • РОСІЙСЬКО-ТУРЕЦЬКА ВІЙНА 1877–1878
  • САНКТ-ПЕТЕРБУРГ

  • Пов'язані терміни:
  • КОЗАЦТВО УКРАЇНСЬКЕ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ


  • (тексти та зображення доступні на умовах ліцензії Creative Commons
    із зазначенням авторства — розповсюдження на тих самих умовах)