ЕНЦИКЛОПЕДІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Пошук
у тексті
статей
логіка:
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я  
Гасла
(пошук у заголовках)
логіка:

КИЇВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629

  Бібліографічне посилання: Сас П.М. КИЇВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629 [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 4: Ка-Ком / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2007. - 528 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Kyivsky_cerk_sobor_1629 (останній перегляд: 17.02.2019)
Енциклопедія історії України ( Т. 4: Ка-Ком ) в електронній біблотеці

КИЇВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629

КИЇВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629. Скликаний згідно з універсалом польс. короля Сигізмунда ІІІ Ваза 9 лип. у Києві для обговорення питання про участь у Львівському православно-унійному церковному соборі 1629. На собор прибуло кілька правосл. церк. ієрархів та бл. 500 священиків і ченців. Серед світських учасників були представники братств, Війська Запорозького, а також кілька шляхтичів (шляхетський загал відмовився взяти участь у роботі собору). Офіц. представником польс. короля на соборі був А.Кисіль, який докладав чималих зусиль, щоб схилити учасників до правосл.-унійного порозуміння. Чимало учасників, у т. ч. Петро (Могила), виступали за спільний собор православних і унійців у Львові, ін. ж були проти цього. Собор не ухвалив рішення щодо участі у Львів. правосл.-унійному церк. соборі. По-перше, це сталося завдяки діяльній антиунійній позиції Війська Запороз.: козаки вручили київ. митрополитові Іову (Борецькому) листа від свого гетьмана Л.Івановича з рішучим застереженням проти правосл.-унійного зближення; вони чинили жорсткий психологічний тиск на тих учасників собору, які мали схильність до міжконфесійного порозуміння. По-друге, переважна більшість правосл. укр. шляхти бойкотувала собор: посилаючись на свої станові права і вольності, шляхтичі хотіли, щоб рішення правосл.-унійного узгоджувального собору затверджувалося вальним сеймом, а не королем. Одночасно із правосл. був скликаний унійний церковний собор 1629 у Володимирі.

дата публікації: 2007 р.

Література:
  1. Голубев С.Т. Киевский митрополит Петр Могила и его сподвижники: (Опыт исторического исследования), т. 1. К., 1883
  2. Жукович П. Материалы для истории Киевского и Львовского соборов 1629 года. "Записки Петербургской духовной академии", 1911, т. 8
  3. Його ж. Сеймовая борьба православного западнорусского дворянства с церковной унией, вып. 6, СПб., 1912
  4. Сас П.М. Політична культура українського суспільства (кінець ХVI – перша половина ХVII ст.). К., 1998.

Посилання:
  • БОРЕЦЬКИЙ ІОВ
  • БРАТСТВА
  • ІВАНОВИЧ ЛЕВ
  • КИСІЛЬ АДАМ ГРИГОРОВИЧ
  • ЛЬВІВ
  • ЛЬВІВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНО-УНІЙНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629
  • МОГИЛА ПЕТРО СИМЕОНОВИЧ
  • СИГІЗМУНД ІІІ ВАЗА
  • ВАЛЬНИЙ СЕЙМ
  • ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ
  • ВОЛОДИМИР, МІСТО

  • Пов'язані терміни:
  • БАКОВЕЦЬКИЙ-МОКОСІЙ ЙОСИП
  • ДРЕВИНСЬКИЙ ЛАВРЕНТІЙ
  • ІВАНОВИЧ ЛЕВ
  • ЛЬВІВСЬКИЙ ПРАВОСЛАВНО-УНІЙНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629
  • ТИСАРОВСЬКИЙ ЄРЕМІЯ
  • УНІЙНИЙ ЦЕРКОВНИЙ СОБОР 1629
  • ЗАПОРОЗЬКИХ КОЗАКІВ ПОЛІТИЧНА КУЛЬТУРА


  • (тексти та зображення доступні на умовах ліцензії Creative Commons
    із зазначенням авторства — розповсюдження на тих самих умовах)