ЕНЦИКЛОПЕДІЯ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ


Пошук
у тексті
статей
логіка:
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  Ї  Й  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Ю  Я  
Том (Україна - Українці) Кн. 1
Гасла
(пошук у заголовках)
логіка:

МУЗЕЙ АВІАЦІЇ

  Бібліографічне посилання: Романенко В.Д. МУЗЕЙ АВІАЦІЇ [Електронний ресурс] // Енциклопедія історії України: Т. 7: Мі-О / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. НАН України. Інститут історії України. - К.: В-во "Наукова думка", 2010. - 728 с.: іл.. – Режим доступу: http://www.history.org.ua/?termin=Muzej_aviatsii (останній перегляд: 26.08.2019)
Енциклопедія історії України ( Т. 7: Мі-О ) в електронній біблотеці

МУЗЕЙ АВІАЦІЇ

МУЗЕЙ АВІАЦІЇ, Державний музей авіації є найбільшим музеєм тех. профілю в Україні. Створений згідно з розпорядженням КМ України від 7 березня 2001 № 74р з метою збереження та популяризації досягнень вітчизн. авіац. науки і техніки. Підпорядкований Мін-ву освіти і науки України. Урочисте відкриття відбулося 30 вересня 2003, на честь 100-річчя світ. авіації. Осн. напрямами діяльності є збереження видатних зразків авіац. техніки, авіац. традицій, популяризація досягнень багатьох поколінь вітчизн. авіаторів. Водночас музей виконує функції навч. бази Нац. авіац. ун-ту, де проходять практичну підготовку майбутні авіац. інженери.

В експозиції представлені осн. типи літаків та гелікоптерів, що були на озброєнні Військово-повітряних сил СРСР та України, експлуатувалися в цивільному повітряному флоті в повоєнні роки.

Авіац. техніка систематизована шляхом створення спец. колекцій, серед яких – кілька унікальних, що не мають аналогів. Так, єдиними у світі є збірка всіх модифікацій стратегічного бомбардувальника Ту-22М – найпотужнішого бойового літака Військово-повітряних сил України (з його осн. озброєнням – ядерними крилатими ракетами Х-22), колекція безпілотних літаків-розвідників та збірка "Морська авіація".

Найчисельнішими є колекції літаків фронтової авіації. Вони включають практично всі типи бойових машин: надзвукові винищувачі й винищувачі-бомбардувальники "МіГ" та "Су" різних моделей, штурмовики Су-25, бомбардувальники Су-24 і Як-28. Серед "військових" експонатів – найшвидший бойовий літак світу: розвідник-бомбардувальник МіГ-25РБ, здатний літати втричі швидше від звуку.

В експозиції музею можна простежити всю історію розвитку гелікоптерів – від перших серійних зразків і до найбільших у світі Мі-6 та Мі-26. Останній здатний підняти 20-тонний вантаж і дотепер утримує титул найпотужнішого гелікоптера світу. Окремою збіркою виділені броньовані штурмові гвинтокрили Мі-24, озброєні кулеметами, бомбами та ракетами.

Цивільну авіацію репрезентують пасажирські літаки вітчизн. Авіац. науково-тех. комплексу "Антонов", рад. конструкторів С.Ільюшина, А.Туполєва та О.Яковлєва. Найстаріший Ту-104 є "двічі першим" – не лише першим реактивним пасажирським літаком у світі, а й першим серійним зразком. Його збудовано на Харків. авіац. з-ді.

Широкофюзеляжний аеробус Іл-86, дальньомагістральний лайнер Іл-62, середньомагістральний Ту-154, регіональні Ту-134, Ан-24 та Як-40 представляють увесь спектр пасажирських літаків. А могутній "повітряний ваговоз" Іл-76 репрезентує транспортну авіацію.

Істор. збірку складають перший укр. серійний аероплан Анатра "Анасаль", створений 1917, винищувач "Як" з фільму "В бой идут одни “старики”" (режисер Л.Биков, 1974) та перший укр. повоєн. літак – знаменитий "кукурузник" Ан-2.

Експозиція музею поповнюється і на поч. 2009 налічувала понад 70 літаків, гелікоптерів, безпілотних апаратів та крилатих ракет, збірки авіац. озброєнь, аеродромного обладнання, двигунів тощо, згрупованих в 14 колекцій і розміщених на площі понад 15 га. Формується також окрема збірка бойової техніки військ Протиповітряної оборони.

Музей підтримує широкі міжнар. зв'язки – його офіц. партнерами є Музей польс. авіації в Кракові, найбільший у світі Смітсоніанівський аерокосміч. музей у Вашингтоні (США), Норвез. музей авіації та ін.

Тут проводяться міжнар. наук. конференції, семінари, проходять різноманітні акції: польоти повітряних куль та приватних літаків, виступи моделістів, урочисті відзначення знаменних дат історії авіації.

Музей знаходиться в Києві по вул. Медова, 1.

дата публікації: 2010 р.

Література:
  1. Винищувач, на якому летів "Маестро". "Урядовий кур'єр", 2003, 10 квітня
  2. Державний музей авіації. "Музеї", 2003, листопад
  3. Романенко В. Державний музей авіації. "Камуфляж", 2003, № 11
  4. Пацера Н. День хозяев неба. "Киевские ведомости", 2004, 31 августа
  5. Hydzik J. Collecting Backfires in Kyiv. "FlyPast Magazine", 2005, February
  6. Мазур Г. Державному музею авіації виповнилося два роки. "Крила України", 2005, № 41 (307), 3–8 жовтня
  7. Державний музей авіації України. В кн.: Україна туристична. К., 2007.

Посилання:
  • БИКОВ ЛЕОНІД ФЕДОРОВИЧ
  • КРАКІВ
  • КИЇВ


  • (тексти та зображення доступні на умовах ліцензії Creative Commons
    із зазначенням авторства — розповсюдження на тих самих умовах)